Acasă » blogging » Tehnologie vs. realitate

Tehnologie vs. realitate

Tehnologia promoveaza socializarea dar incurajeaza retragerea, interiorizarea, asta pentru ca nu intri in contact direct cu o persoana. Utilizarea unui email este mai putin personala pentru ca ascunde emotiile, inflexiunea vocii, si nu poate dezvalui locatia sau anturajul cu care esti.

Social Media este mai practica insa te implica mai putin emotional, un efort in minus, evita munca de tip emotional in detrimentul transmiterii informatiei.  Tehnologia poate fi denumita si :

operation according to the structural coherences of the different domains of doings in which one may participate as a human being. As such technology can be lived as an instrument for effective intentional action, or as a value that justifies or gives orientation to a manner of living in which all is subordinated to the pleasure lived through doing it.

In timp ce realitatea este ceea ce traim:

The notion of reality is changing but not our living in relation to it. Reality is a proposition that we use as an explanatory notion to explain our experiences. Moreover, we use it in different ways according to our emotions. This is why there are different notions of reality in different cultures or in different moments of history. Yet, we live in the same manner as the fundament of the validity of our experience that which we connote with the word real when we are not using it as an argument, that is, we live the “real” as the presence of our experience.

Cred ca realitate o contruim noi prin conceptiile pe care le avem, prin prisma prin care privim un fapt sau o personala, conturata de societatea in care traim.

Sunt pasionata de online, ca orice tanar care vede potentialul Social Media. Asta nu inseamna ca sunt atat de indoctrinata incat sa nu vad si partile negative care se evidentiaza cu trecerea timpului. S-a creat nu doar o dependenta de retelele socializare, ci chiar un stil de viata. Aceasta “social media addiction” s-a dezvoltat in 2004 odata cu ascensiunea platformei de socializare Facebook. Retelele de socializare au devenit parte din viata noastra, din rutina zilnica. Daca ar fi o tara, in functie de numarul utilizatorilor ar fi a treia din lume. Mai exact, o treime dintre femeile cu varste cuprinse intre 18- 34 practica verificarea Facebook-ului imediat dupa ce s-au trezit, chiar inainte sa mearga la baie, iar procentul ridicat se aplica si in cazul persoanelor de sex masculin

Problema utilizatorilor de Facebook este ca folosesc platforma pentru a atrage atentia, nu cu scopul de a socializa. De fapt, nu reteaua de socializare este problema, ci dorinta oamenilor de a profita de ea pentru a se face observati.

Acum cateva zile am vazut impreuna cu o prietena filmul  german “Die Welle” in care actiunea se petrecea in jurul unui profesor creativ care a pus in practica un studiu pe tema “Cum este viata sub o dictatura? Se mai poate pune in practica un astfel de regim?”. Tinerii, evident cu o nevoie esentiala de apartenenta, au format un grup puternic, care incepe sa semene cu Germania din trecut. Ideea este ca orice plan poate fi pus in aplicare daca exista un lider care sa ii orienteze pe cei interesati. In Social Media liderii sunt initiatorii retelelor sociale, chiar platformele in sine.

Exista momente cand sunt prea focusata pe utilizarea smartphone-ului, insa in general prefer doar sa ascult muzica eventual sa citesc niste documente. Desi sunt constienta de faptul ca au fost moment cand am derajat persoanele aproapiate cu verificarea constanta a retelelor de socializare.In una din zilele cand mergeam cu metroul in fata mea stateau pe scaune 5 persoane de cca 30-35 de ani. Erau 4 tipe  iar pe ultimul scaun in dreapta era asezat un tanar. Imi face placere sa analizez oamenii, subtil, bineinteles, asa ca le-am observat activitatile. Persoanele de sex feminin utilizau cate un smartphone si priveau incruntate, cu capul plecat asupra ecranul telefonului mobil. M-a uimit coincidenta asezarii lor, toate erau pozitionate consecutiv. Tipul din partea dreapta tinea in maini o carte galbena. Am zambit cand am constatat contrastul dintre el si ceilalti pasageri. Acesta avea o privire linistita, cu o expresie relaxata. Am vrut sa le fac o poza, insa in acel moment nu am avut curajul. Ii priveam si zambeam ca si cum as fi descoperit o noua teorie despre fericire.

Executive Director Mark Schaefer, detinatorul site-ului businessesgrow.com, expert in Social Media scrie un articol in care relateaza cum desi SM este domeniul sau de activitate nu detine un smarphone. Relateaza din perspectiva sa imaginea creata in jurul sau de evolutia tehnologica: copii de 8 ani hipnotizati de telefoanele mobile. O intamplare la care a participat a fost cand un homeless cercea cu o mana iar cu cealalta vorbea la Iphone. Asa cum spune si el, ne-am blocat in modul de consum, care se numeste gratis “online”.

One thought on “Tehnologie vs. realitate

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s