Acasă » diferite » De ce ne place sa citim?

De ce ne place sa citim?

Ador sa citesc. Imi face o deosebita placere sa rasfoiesc orice tip de carte, atata timp cat  ea ma intereseaza. Este un sentiment unic. Nimic nu este comparabil cu momentul in care esti atat de absorbit incat nu mai poti sa dai drumul unei carti din mana. Cititul este o escapada din lumea reala, in cea a cartii. E ca si cum ai merge cu picioarele goale pe nisip. Este ca si cum ti-ai hrani mintea si sufletul. Urci un nivel in materie de gandire, iti dai frau liber imaginatiei. Iesi din realitate si reusesti sa reflectezi la problemele pe care le simti. Iti deschizi inima si mintea:)

Sa citesti este placere pura. Nu voi uita niciodata atunci cand veneam de la liceu si ma intindeam in pat cu o  cartea in mana. Eram atat de absorbita incat nu puteam sa ii dau drumul din mana. Mergeam la bucatarie sa imi iau ceva de mancare apoi ma reintorceam la cartea mea, in timp ce mancam. Sau atunci cand imi deschideam cartea in timp ce stateam la metrou, la semnul pe care il lasasem si reintram in taramul ei. Era atat de placut si de captivant incat nu mai exista nimic in jur. Prima carte am citit-o in clasa a 4-a si de atunci am prins gustul lor.   Acum citesc o carte si pentru a-mi aduce aminte de perioada copilariei.

Pentru unii intrebarea de ce iti place sa citesti este inutila. Raspunsul poate fi pentru ca e necesar sau pentru ca face parte din viata lor. Este precum oxigenul.

Consider de altfel ca  cititul este precum o meditatie. Ne putem gasi inspiratie in citit. El ne  poate „hrani” cu putina istorie, cultura. Cititul este de fapt un surogat de experienta. Te duce in timp sau in  viitor. Tine de alegerea autorului.

Care este motivul pentru care citesti?

3 gânduri despre „De ce ne place sa citim?

  1. Îmi place asemănarea cu mersul cu picioarele goale în nisip🙂 Şi eu citesc din plăcere, pentru a evada din realitate, pentru a-mi dezvolta imaginaţia, gândirea, pentru a cunoaşte alte lumi. E un sentiment unic, aşa cum zici. Nici nu ştiu ce pierd cei care aleg să nu citească.

  2. Am 13 ani. Si mie imi place mult sa citesc si nu multii copii de arsta mea fac asta , am descoperit sentimentul asta deosebit de frumos acum cateva zile imprumutand o carte de la biblioteca , veneam acasa de la scoala si eram cu cartea in mana nici nu vedeam ce repede zboara timpul , imi place foarte mult

Lasă un răspuns

