Acasă » diferite » Cand esti fericit?

Cand esti fericit?

Detest sentimentul de vinovatie care ma incearca dupa o noapte pierduta. O noapte pierduta in club, o noapte in care nu am reusit sa adorm, nici dupa o ceasca de ceai de tei. Sau atunci cand este ora 12 si imi propun sa ma culc, insa ajung in pat la 5 dimineata. Sentimentul acela apasator este unul dintre cele mai dureroase. Ma enerveaza pur si simplu ca nu am avut taria sa respect ceea ce mi-am propus. Iar cel mai neplacut este atunci cand prind un romantic apus, desi nu-mi doream acel  apus, pentru ca ma face sa ma simt vinovata.

Contrar acestui sentiment este acela cand in final reusesc ceea ce mi-am propus de  nenumarate ori. Imi da incredere in mine. Consider ca cea mai buna metoda psihologica pentru a dobandi increderea in tine este sa realizezi ceea ce iti propui. Acest lucru te face mai puternica, ai sentimentul responsabilitatii depline.  Viktor Frankl  a spus ca „Fiinţa umană nu este un lucru printre alte lucruri; lucrurile se determină unele pe altele, în vreme ce omul se auto-determină. Ceea ce el devine – în limitele înzestrării sale şi ale mediului său – este ceea ce el a făcut din sine însuşi.”

Probabil sentimentul increderii depline in tine il poti castiga si atunci cand faci pe cineva fericit. Am retinut un citat anume care spunea ca “cea mai buna metoda de a incerca sa fii fericit  este acela de a incerca sa faci fericit pe cineva”.  Sentimentul ca ai facut o fapta buna sau ca ai o influenta atat de mare asupra cuiva, ca ai capacitatea sa ajuti pe cineva creeaza un sentiment feeric. Nu este ca acela cand tu esti ajutat, pentru ca acela este trecator, este mult mai amplu.

Sentimentul de fericire suprema mi-l poate oferi si soarele. Caldura de afara, zapada care incepe sa picure, oamenii care incep sa schiteze un zambet. Soarele dupa o perioada atat de lunga de viscol creaza un sentiment asemanator Renasterii. Insa aici nu este vorba de o perioada, de un curent, ci de o traire. Primavara este anotimpul meu preferat, acel anotimp care ma face sa fiu mai fericita.

Cu atat mai mult, cu cat zilele acestea dragostea pluteste in jurul nostru. Pentru unii in stil american, pentru altii in stil romanesc. Parca si coperta revistei Sapte Seri este mai colorata. Iar revista in sine pare mai bogata in evenimente.

Un gând despre „Cand esti fericit?

  1. Esti fericit cand esti implinit, cand ai o familie, un statut social, o diploma, un copil cel putin, o inima curata, fara pacat, cand traiesti in binecuvantare

Lasă un răspuns

