Acasă » Social Media » Postarile de pe Twitter pot fi utilizate si pe Facebook?

Postarile de pe Twitter pot fi utilizate si pe Facebook?

In acest moment platforma sociala Twitter nu poate concura cu Facebook-ul, desi in alte tari s-a intamplat asta. Ca fiecare aspect al marketing-ului , Social Media este intr-o evolutie continua. Datele se schimba in fiecare zi iar cifrele cresc considerabil.  In trecut, cand marketing-ul pe Twitter si Facebook  era in faza de tatonare postarile asemanatoare sau chiar pe acelasi subiect pe ambele platforme erau acceptabile si eficiente. In 2012 insa diferentele au devenit considerabile. Platformele s-au personalizat pe propriile activitati.  In timp ce eficienta este importanta, nu trebuie niciodata modificata calitatea postarilor din Social Media. Twitter-ul si Facebook-ul au profiluri diferite, iar audienta cautata de una dintre ele nu este aceasi pentru cealalta. Exista anumite setari care activate posteaza postul tau pe toate platformele concomitent. Este o metoda simpla si comoda. Insa poate cei care utilizeaza Twitter-ul nu sunt interesati de postare tip Facebook.  La inceput si eu am selectat acea setare, insa experienta m-a facut sa realizez ca nu este cea mai  corecta. Postarile de pe blog erau de interes pentru utilizatorii de pe Facebook, insa nu si  pentru cei de pe Twitter.

Twitter a avut pe 1 mai 2011,  175 de milioane de utilizatori, cu 177 de milioane de tweet-uri trimise zilnic. Comparativ cu acesta, Facebook  are 845 de milioane de utilizatori activi lunar, cu 2,7 miliarde de like-uri zilnic.

Este important sa faci diferenta intre tipul de continut care trebuie amplasat pe Facebook si cel de pe Twitter. Am preluat  niste diferente dintre tipul de continut de pe Facebook si cel de pe Twitter, pe care le-am dezvoltat astfel:

Lungimea:

Twitter – Calitatea nu cantitatea, este motto-ul Twitter-ului. De aceea trebuie sa ne axam pe el si sa il urmam.  Un marketing de succes este relevat de posibilitatea autorului de a se adapta acestei platforme, intr-un mod cat mai unic. Numarul maxim de caractere, 140, nu trebuie atins daca doresti ca mesajul tau sa fie dat mai departe. De fapt, tweet-urile  între 120 și 130 de caractere au cea mai mare rata de click-uri. Este preferabil sa iti dezvolti abilitatea de a scrie concis si scurt pentru rezultate mai bune.

Facebook – Aceasta platforma sociala nu are limita. Numarul maxim este de 5000 de caractere, insa acesta iti ofera destul spatiu pentru derularea unei „mini-povesti”.  Cel mai bun marketing pentru Facebook este acela de a scrie o postare medie, insa atractiva, interesanta. Un studiu, realizat de Buddy Media, a relatat ca postarile de pe Facebook sub 80 de caractere au cu 27% mai mare impact fata de celelalte, iar oamenii interactioneaza la acea postare.  In general, utilizatorii nu au timp sa dea click pe „read more” pentru a citit articolul complet, din acest motiv este relevant daca autorul  incerca sa se incadreze in 4-5 randuri.

Fotografii

Twitter – Axeaza-te pe cele mai interesante si mai utile. Comparativ cu alte platforme vizionarea unei poze pe Twitter necesita mai mult timp, trebuie sa dai un click pentru a o vizualiza. Fa in asa fel incat acel click sa merite pentru cel care l-a dat. Fotografiile atasate la Twitter trebuie sa fie atractive, interesante si de calitate. O poza unica, de interes public va fi placuta comparativ cu una neclara si comuna.

Facebook – Cat mai multe, creeaza un colorit placut vizual. Atunci cand vizualizam wall-ul, eventual profilul Timeline, un prim-impact il au pozele. Culorile care ies in evidenta sunt primele care atrag atentia. Postarea pe un profil de Facebook al unor poze necesita un minim efort, iar vizualizarea lor este usoara si naturala. Marketing-ul nu trebuie sa fie selectiv, deci orice brand sau persoana poate posta orice tip de fotografie. Insa, pentru a se mentine la un nivel, fotografiile incluse in albumele conturilor trebuie sa fie high-lever, de calitate si de interes public.

Angajament personal

Twitter – Fii sociabil, intreaba si raspunde. O regula de baza in utilizarea Twitter-ului este aceea de a distribui cat mai mult continut de interes pentru urmaritorii tai. Deci, incearca nu doar sa iti faci marketing ci si sa fii un utilizator placut. Da retweet unui tweet in scopul de a-l ajuta pe autorul acestuia, ca la randul lui sa te ajute. Socializarea trebuie sa fie principala activitate. Sa te angajezi sa raspunzi tweet-urilor este extrem de important. „Structurează strategia de conținut în jurul a trei valori principale: provocare, valoare și personal.  Provocare.  Fii indrăzneț în opinii, vorbește cu străinii și distrează-te. Personal: Scrie mesaje personale. Posturile pline de informaţii tehnice şi linkuri nu sunt la fel de populare precum cele cu un conţinut personal ridicat. Valoare: Adaugă valoare conversației prin partajarea linkurilor. Multe bloguri şi servicii online de ştiri oferă integrare cu contul tău de Twitter.”(sursa cartea Tehnici de comunicare in Social Media).

Facebook – Responsabilitate si redirectionare. Intr-un studiu recent realizat s-a constatat ca postarile de pe Facebook atrag cu 20% mai mult atentia si implica cu 6% mai mult angajament emotional comparativ cu reclamele din mass-media.  Acest lucru sustine punctul meu de vedere – un continut relevant postat pe Facebook are un impact mai mare asupra noastra si se apropie mai mult de cititor.

Conform acestui studiu, Facebook poate fi o platforma unde poti afla opiniile celor cu care intri in contact, creeaza legaturi puternice. O buna modalitatea este de a posta un continut mai personal, in care ceri opinii si pareri. Utilizatorii se vor implica, vor veni cu pareri si te vor sustine. Aceasta metoda este un pas important pentru ca platforma Facebook, comparativ cu Twitter este mai „stabila”. Conversatiile, postarile au o perioada mai lunga de vizualizare, datorita facilitatii wall-ului.

 Frecventa

Twitter – Twitter-ul este o platforma sociala gratuita asemanatoare cu un chat, insa mult mai complexa, cu mult mai multe dotari corespunzatoare dialogului.  Fii perseverent si aloca timp si efort pentru postarile pe care le pui, insa fa acest lucru doar daca ai o informatie buna de transmis.  In caz contrar, sa postezi pe Twitter mai mult de un tweet pe ora poate avea efecte negative, iar rata de incredere/interes iti scade cu peste 200%.

Postari interesante de pe blog, stiri, informatii noi sunt lucruri grozave care trebuie tweet-uite. Posturile trebuie insa sa fie diferite iar fiecare stire sa fie utila sau interesanta.

Facebook – Posteaza de cca. 4 ori pe zi. Facebook are o viata mai lunga decat Twitter-ul insa utilizatorii de newsfeeds se misca repede. Exista diferite aplicatii ale Facebook-ului care iti permit sa iti masori gradul de interactiune, numarul de like-uri. De exemplu Facebook Insights. Este important numarul persoanelor care au interactionat cu tine, sau numarul celor care au distribuit informatia/postarea ta, cu atat mai mult cu cat este vorba despre marketing-ul unui brand.

 Limba(modul de exprimare)

Twitter – Stil concis si usor de retweet-uit. Tipul de continut pe care il postezi pe pagina companiei de pe Facebook poate fi acelasi ca si pe Twitter. Link-urile care duc la postarile de pe blog, evenimentele  sau fotografiile intra in categoria continutului care poate fi postat pe ambele platforme. Limba in care postezi trebuie sa fie insa diferita. Pe Twitter nu este obligatoriu sa postezi propozitii complete atata timp cat mesajul este clar. Simbolurile sau prescurtarile sunt necesare pentru a indeplini numarul de caractere, insa nu trebuie ca mesajul sa devina unul complicat de descifrat.

Ca si in cazul fotografiilor de pe Twitter, utilizatorii au un motiv sa dea click continutului tau sau chiar retweet. Tweet-ul trebuie sa fie colocvial insa destul de simplu incat utilizatorii sa fie tentati sa-l  retweet-uiasca celor din lista lor.

Facebook –   Atragator si estetic. Oamenii adora sa discute pe aceasta platforma, iar limbajul tau si fotografiile postate vorbesc de la sine despre compania ta sau compania pe care o promovezi. Punand intrebari care insotesc link-urile pe care doriti sa le promovati aveti mai multe sanse ca oamenii sa comenteze statusul sau chiar sa dea like, comparativ cu statusul de pe Twitter unde numarul de caractere este mult mai limitat.

Un studiu realizat in 2011 a evidentiat faptul ca statusurile personale au o rata de 20% mai mare de vizibilitate fata de celelate tipuri. De asemenea, un status insotit de o fotografie are cu 65% mai multe sanse sa primeasca like decat una fara.

In timp ce Facebook-ul ofera atat de multe oportunitati, design-ul Twitter-ului este un punct forte pentru platforma de micro-blogging. Oamenii prefera spatiile curate, ordonate si simplu de utilizat.

Pentru un utilizator de retele sociale care doreste ca postarile sale sa fie de calitate, cele anumerate mai sus pot fi niste sfaturi utile. Desi la inceput si eu postam acelasi continut concomitent pe ambele retele sociale enumerate mai sus, acum le diversific, impart in categorii propunerile pentru Twitter si cele pentru Facebook. In ultima perioada imi petrec din ce in ce mai mult timp de Pinterest. Pe acea platforma continutul este diferit, insa sunt poze sau infografice utile pentru postarile de pe Facebook, chiar si pentru cele de pe blog.  Voi cauta pe viitor sa pus fata in fata Google+ si Pinterest, care este intr-o ascensiune continua in materie de utilizatori.

Tu diferentiezi continul de pe Twitter  de cel de pe Facebook?

Un gând despre „Postarile de pe Twitter pot fi utilizate si pe Facebook?

  1. Pingback: Viitorul sharing-ului pe Facebook, Twitter si Google + | Liza Danciu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s