Acasă » Social Media » Blogul, intre jurnal personal si modalitate de marketing

Blogul, intre jurnal personal si modalitate de marketing

In momentul actual bloggingul a devenit un trend. Este o modalitatea de a face networking, o modalitate de a-ti promova afacerea sau ideile, o posibilitate  de a te pozitiona ca si expert pe nisa pe care scrii sau pur si simplu un mod de a-ti impartasi pasiunile. Intervine insa timpul alocat bloggingului si efortul depus. Sunt mai multe dificultati pe care le intampina un blogger. Mai exact:

SEO. Ce inseamna SEO?

Continutul blogului. Cum trebuie sa procedez pentru ca continutul blogului meu sa fie de calitate si original?

 Modalitati de a creste traficul. Cum generez trafic?

URL-ul perfect. Care este URL-ul perfect pentru blogul meu?

Grafica. Ce design trebuie sa folosesc?

Tema blogului. Care este nisa pe care sa scriu?

Distribuirea continutului. Cum fac networking?

Banii. Cum imi pot creste veniturile cu ajutorul blogging-ului?

Despre pagina. Ce trebuie sa cuprinda pagina „about me?”

Marketingul la ora actuala include obligatoriu un  blog, pe langa cele mai utilizate platforme de Social Media. Este o modalitate directa de a comunica cu clientii, utilizatorii sau de o lega o relatie mai puternica. Blogul companiei este un canal de marketing eficient. Foarte simplu de facut, un blog nu necesita un buget pentru fi intretinut. Este o modalitate foarte simpla de a comunica cu oamenii din online, iar datorita  numarului mare de spatiu destinat caracterelor, iti poti convinge cititorul intr-un mod cat mai amplu sau ii poti transmite ideile tale. Blogurile sunt o noutate pentru public, este zona in care nu ne mai vorbeste omul de PR, ci o persoana umana, unde sunt oferite informatii care nu au mai fost facut publice pana in acel moment. In SUA, blogurile detinute de companii sunt un adevarat succes, incepand de la Microsoft pana la cea mai mica firma, fiecare dorind sa isi spuna parerea in online.

Conform infograficului 2011 Blogging Statistics in iunie 2011 numarul de bloguri era de 164 milioane, comparativ cu 3 milioane in 2004.

 27 % dintre bloggeri au facut din acest hobby un job  .

 2/3 dintre utilizatorii de bloguri sunt barbati.

 SUA are aproximativ 49% din totalitatea numarului de bloguri.

 5% dintre bloguri sunt focusate pe afaceri  iar 14% au ca tema tehnologia sau marketingul online.

Sursa traficului: 41% motoarele de cautare, 28% Social Media iar 20% site-urile de referinta.

Platforma de blogging WordPress este utilizata de 40% dintre utilizatorii de bloguri.

Top 3 cele mai populare site-uri pentru Social Networking (si schimbul de continut): Facebook, Twitter, Linked In.

4 gânduri despre „Blogul, intre jurnal personal si modalitate de marketing

    • Am avut amandoi inspiratie pentru aceasi tema. Articolul tau este interesant, cu atat mai mult cu cat din fericire si in Romania lumea incepe sa isi mareasca veniturile din blogging. Ma voi uita peste sursele citate de tine, multumesc.

  1. Ai punctat foarte bine dificultăţile întâmpinate de un blogăr, mai ales că nu există o şcoală oficială legată de aşa ceva. Iar dintre ele ceea cu nişa e ceea mai fantastică pentru că nimeni nu îţi poate exemplifica practic cum se poate identifica o nişă în blogosferă. Pot cita dificultăţile într-un viitor articol pe blogul meu?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s