Acasă » Social Media » Lista de 5 limbaje ale „like”-ului

Lista de 5 limbaje ale „like”-ului

Brandurile pentru a avea succes trebuie sa se umanizeze, sa ofere clientului calitate insa si comunicare. Nu intodeauna brandurile prezente pe piata au acelasi succes si in online. Acest lucru trebuie perfectionat de specialistul Social Media al companiei.

Conform unui studiu Insight Strategy Group , utilizatorii de Facebook  spun „like” brandului si „unlike” metodelor intruziunii noutatilor care provin de la brand. Mai exact:

 53% din repondenti considera ca brandul trebuie sa mentina legatura pe pagina de Facebook pentru relevanta.

64% dintre repondenti nu sunt de acord cu dialogul  prin intermediul profilurilor  de pe retelele sociale.

58% considera  marketingul in Social Media ca find invaziv.

54% dintre  utilizatorii de retele sociale sunt de acord cu prezenta unei pagini a brandului pe Facebook sau pe alta retea de socializare, dar 60% dintre acestia nu sunt de acord ca brandurile sa comunice cu ei prin intermediul Facebook-ului sau al Twitter-ului. Consumatorii vad relatia cu brandul in Social Media intr-o singur directie, 58% dintre acestia le place sau urmaresc noutatile unui brand iar 55% au spus ca au dat un feedback brandului.

Datorita avalanselor de reclame in Social Media, consumatorii au devenit  capriciosi. Doresc ca „telecomanda” sa ramana la ei, astfel incat sa tina la distanta brandurile care le displac si aproape cele pe care le prefera. Companiile  trebuie sa invete sa vorbeasca in limba consumatorilor, sa vorbeasca limba lor de „like”.  Voi relata mai jos o lista de 5 limbaje de „like”:

Cuvintele de afirmare- Conform  studiului, 55% cred că a  scrie despre un produs, serviciu sau a fi prezent  pe un site de networking este cel mai bun mod pentru a oferi un feedback companiei. În schimb, fanii si consumatorii unui brand asteapta la randul lor sa fie apreciati. Acesta este un act de validare care poate reprezenta loialitatea clientului pe viata. Aceasta inseamna mai mult decat comunicare, inseamna ca consumatorii leaga o relatie de prietenie cu brandul respectiv si astepta la randul lor sa li se raspunda sentimentelor.

Quality Time– Acorda-i clientului intrega atentie. Asculta-i cerintele si raspunde-i intrebarilor si fa acest lucru in timp util. Va aprecia gestul tau. Reprezinta de asemenea ca il respecti si ii respecti dorinta de a  comunica. Reprezentantul brandului trebuie sa fie prezent in orice discutie care avizeaza compania, sa raspunda la intrebarile pozitive insa in principal la cele negative si sa mentina o relatie perfecta de comunicare cu consumatorii.

Ofera cadouri–  58% dintre repondentii sondajului urmaresc un brand cu  principalul scop de a primi stiri speciale sau oferte. Ofertele exclusive, premiul acordat primului care raspunde sunt modalitati de a atrage si a mentine atentia consumatorilor.

Nu sunt insa de acord cu concursurile tip „like”-uri, pentru ca acestea mentin un interes superficial al consumatorilor. Ofera-le calitate si vor sustine mai puternic brand-ul.

Acte de serviciu. In general, consumatorii nu apreciaza brand-ul si eforturile sale atat cat este apreciat de reprezentatii sai. Insa o companie trebuie sa faca exact invers, sa prezinte cel mai mare interes pentru fanii sai si sa ofere informatiile asteptate. „Traieste pentru a servi” sau mai exact „clientul nostru, stapanul nostru”. Aceasta este mantra in Social Media marketing.

Atingere psihica– Din moment ce nu poti sa te apropi de consumatori in mod tactil, „virtual este viscerala”, incearca sa depui toate eforturile pentru a te apropia de fani in special de cei fideli prin moduri personale si favorabile. Ofera „atingere” utilizatorilor prin atentie, timp si stimulente.

Consumatorii din Social Media  din secolul XXI vor sa fie lasati ca ei sa detina controlul desi nu este nicio problema daca brandul este implicat, atata timp cat i se lasa spatiu de desfasurare utilizatorului . Sondajul m-a facut sa privesc putin spre  Web 3.0, cand internetul  va deveni un fel de asistent personal al utilizatorului, acesta il va servi constant, nu va mai fi doar un instrument. Brand-urile vor trebui sa se adapteze pentru a se integra pietii, astfel incat relatia brand – client va fi la acelasi nivel, discutile vor fi  ca de la egal la egal.

13 gânduri despre „Lista de 5 limbaje ale „like”-ului

    • Multumesc, Alin. Adevarul este ca desi am fost la Summit Social Media Bucuresti si vroiam sa ii urmaresc prezentarea Bogdanei Butnar, tocmai pe a ei am pierdut-o. Oricum, cred ca amandoua am construit articolul pe baza unui sondaj, din ce am observat dupa ce am urmarit putin link-ul recomandat de tine.

  1. Sunt surprins cum se abordează problema cu „ce vreau consumatorii de la brand-uri pe canalele Social Media si ce cred brand-urile ca vor consumatorii” ..cum scrie Alin.
    Abordarea e ciudată pentru mine, mai ai ales că nu mă pot lămuri de vîlva asta cu marketingul pe Facebook. Adică firma Boeing dacă nu are pagina pe FB – desi are si e vai de steaua ei – moare ca brand?…si cum faci ca asteptarile din social media a brandului sa corespunda cu ce vor consumatorii din realitate?…adică dacă de la Xerox mă aştept la aparate de copiat de forate bună calitate, pagină pe facebook cu ce ma ajută să „simt” brandul?

    • Pagina de Facebook ofera mult mai multe facilitati decat un blog sau un site. Brandul poate interactiona in mod direct cu consumatorii sai. Totul se muta in online, mass-media se muta pe online, obligatoriul si brandurile se muta pe online. Referitor la ultima ta intrebare, pagina de Facebook este o cale de acces a unei companii spre consumatorii sai, iar castigurile sunt de ambele parti.

      • Am retineri uriase privind mutatul in online in totalitate a mas-mediei. Facilitatile oferite de pagina Fb fata de un site sau blog cu design bine gandit sunt nule. Grafica siteului poate fi mulata perfect sa spunem pt un produs nou lansat, pe cand pe Fb partea de custom design e inca moarta, si mai e o chestie, motoarele de cautare nu vad din fb decat ce e scris in profil sau in descrierea paginii, nu vad continutul, ceea ce e un mare dezavantaj.

  2. Daca e sa iei toate aceste lucrurui in considerare, poate ar trebui sa privim cu ceva mai mult respect ceea ce reusesc brandurile in online (cele care chiar reusesc) si sa fim ceva mai iertatori fata de greselile lor.

    Sa ne gandim ca un singur om se ocupa de toate astea: sa organizeze concursuri pe social media, sa raspunda la intrebari, sa gandeasca psihologic si cate si mai cate… reusita e ceva incredibil in aceaste conditii…

    • Ai dreptate, Dragos, este o sarcina dificila care in mod normal solicita persoana califica 24 de ore din 24. Numarul de persoane care se ocupa de Social Media difera de la o companie de alta, insa la un brand renumit se ocupa un intreg departament de zona online.

      • In Romania e o pr cu persoane calificate in sm, care pe langa resurse fianciare consumate nu pot aduce concret rezultate. Normal depinde de domeniul in care se manifesta

Lasă un răspuns către ratzone Anulează răspunsul