Acasă » Social Media » Presa, in ultimul stadiu

Presa, in ultimul stadiu

Industria printului a avut o ascensiune descendenta inca dinainte de criza din 2009. Deci, nu aceasta a fost motivul principal pentru trecerea ziarelor in online, ci evolutia tehnologiei. Internetul este o solutie foarte atragatoare pentru majoritatea cititorilor. Romania este in urma la acest capitol, insa urmam traseul tarilor dezvoltate. In America industria printului estimeaza ca va pierde cca 25% dintre joburi in urmatorii 8 ani, in timp ce publicitatea a avut un profit de 34,74 miliarde de dolari in 2008, iar in 2009 suma a scazut pana la 24,821 miliarde. Anumite surse anunta ca printul nu va mai exista. Este posibil, insa noi romanii, va mai trebui sa asteptam putin mai mult decat alte tari ca acest lucru sa se intample. Industria printului avea in 2008 cca 594,100 de salariati peste Ocean. In America 93% dintre adulti inca citesc reviste, 96% cu varsta maxima 35 citesc reviste. Numarul cartilor printate scade vertiginos, in timp ce alte materiale de print sunt scoase intr-un tiraj din ce in ce mai mare. Cultura nu mai este prioritara, ci mai degraba entertainment. Doar 4,8% dintre materialele printate sunt carti, 5,1% formulare de afaceri  iar 4,1% printuri digitale.

Mass-media se muta in online, incepand cu Gutenberg, copyright, radio-ul in formatul său clasic pana la televiziune şi publicitate. Old media este de domeniul trecutului.

Ziaristi de prestigiu se orienteaza spre editoriale online. Ion Cristoiu si-a fixat un loc bine-meritat pe Reporter Virtual, desi la nivelul sau ar putea avea un domeniu propriu de foarte mare succes. Din punctul meu de vedere nivelul site-ului a crescut vizibil de cand o astfel de personalitate isi scrie articolele acolo.  Cristian Tudor Popescu a declarat in cadrul unei dezbateri unde am avut ocazia sa il ascult,  ca isi alege titlurile articolelor sale din „Gandul”  in functie de cele mai cautate cuvinte de pe Google.

Politicieni renumiti sunt nume sonore in online: Adrian Nastase, Elena Udrea, etc. Este o modalitate mult mai buna de PR, un canal de comunicare eficient, care te pune fata in fata cu utilizatorii online-ului, deci cu oamenii. Nu stiu daca meritul este al consilierilor sau politicienii au realizat ca pentru a avea succes trebuie sa te lasi dus de „curent”.

4 gânduri despre „Presa, in ultimul stadiu

  1. Un post interesant, însă permite-mi să îţi atrag atenţia cu privire la faptul că print se traduce în limba română prin ” s. n. (inform.) listare (program, document etc.). (< engl. print, a imprima)", în esenţă se referă doar la operaţia de a imprima. Rezultatul imprimării nu se numeşte print. Această tendinţă de a folosi noţiuni cu sens greşit va duce pt webul românesc la o excludere uriaşă din posibilele rezultate la căutările mai noului web 3.0, pentru că ce va înţelege Google dintr-o sintagmă gen "Industria printului" ?..dac[ folose'te referin'e din dic'ionarul limbii române pentru parte semantică atunci rezultatele vor fi mai mult decât dezastruoase. "Romengleza" va afecta puternic SERP-ul. Cum adică "printuri digitale"?..poate tu îmi vei da o explicaţie personală pentru această sintagmă, dar Google crezi că te va întreba de sensul unor asemenea sintagme atunci cînd le întâlneşte?

    • @Andrei: Google se adapteaza singur limbajului, iar limbajul este „viu”, se dezvolta continuu. Nu este necesar sa facem noi ajustarile, Google se ocupa de acest aspect.

  2. Pingback: Mass-media sociala incepe să domine industria de ştiri | Liza Danciu

  3. Pingback: Social Media prinde radacini in mass-media | Liza Danciu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s