Acasă » cultura » Cine castiga pana la urma? Cola sau Pepsi?

Cine castiga pana la urma? Cola sau Pepsi?

Povestea celor doua marci mi se pare remarcabila cu atat mai mult concurenta dintre cele doua. Cred ca merita aflata pentru ca reprezinta de fapt cel mai bun exemplu de marketing pentru branduri. Coca-Cola este unul dintre cele mai puternice branduri la nivel mondial, cunoscut probabil in toate colturile lumii, de catre aproape toti locuitorii planetei. Ca sa dezvolte un brand awareness competitiv, Coca-Cola a trebuit sa investeasca mult in imagine sa, inca de la inceputurile companiei. Acest lucru este valabil insa si pentru Pepsi.

Ceea ce imi face placere cel mai mult la aceste doua branduri este sticla din anii ’90, care imi aminteste foarte mult de copilaria mea. Acesta a fost motivul pentru care am fost atat de incantata sa observ ca acest an au fost reintroduse pe piata sticlele cu acelasi design ca cel din anii de dupa comunism, in format vintage.  Daca ar fi sa raspund intrebarii “Pepsi sau Cola” raspunsul meu ar fi nici una. Asta pentru ca imi plac sucurile naturale, iar de-a lungul anilor pe care i-am parcurs nu am achizionat mai mult de 10 sticle de Pepsi sau Cola. Impreuna:)

Una dintre cele mai puternice batalii dintre doua branduri de marca este cea dintre Coca Cola si Pepsi. Au luptat încă de la începuturi pentru supremaţia în industria băuturilor răcoritoare. Rivalitatea dintre primele doua cele mai mari companii de bauturi carbogazoase a inceput in 1886, cand John S. Pemberton a elaborat reţeta originala a Coca-Cola.

13 ani mai târziu, Caleb Bradham a creat Pepsi-Cola. Conform CCN Tees, in momentul înfiinţării Pepsi, Coca-Cola vindea deja un milion de galoane pe an.  În 1915, Cola si-a creat faimoasa sticla, iar patru ani mai târziu s-a extins şi în Europa. Între timp, Pepsi a intrat în faliment din cauza problemelor generate de Primul Război Mondial. Opt ani mai târziu, Pepsi intră din nou în faliment. De data aceasta vinovat este cel de-al Doilea Război Mondial. Tot în timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, Pepsi si-a amplificat campaniile publicitare şi a început sa comercializeze băutura la cutii.

În perioada anilor ’50, Cola a intrat pe micul ecran. În acelaşi timp, Pepsi-ul cu un nou brand,  se chinuia să supravieţuiască. Cola a decis să intre pe bursă in 1962, odata cu lansarea Sprite, cel care va deveni unul dintre cele mai de succes produse ale sale. La jumătatea anilor ’60, Pepsi a decis să fuzioneze cu Frito Lay pentru a crea PepsiCo. În 1964 apare Pepsi Diet, dând naştere unui nou segment de piaţă. In final, in disputa dintre cele doua branduri, nu are nici unul dintre ele ultimul cuvant, pentru ca Cola conduce piata pe segmentul de bauturi racoritoare, însă multiplele linii de afaceri ale Pepsi atrag mai mulţi bani cash.

8 gânduri despre „Cine castiga pana la urma? Cola sau Pepsi?

    • Sunt de acord cu tine, Daniel. Insa trebuie sa admiram metodele de marketing cu care s-au confruntat. Este una dintre cele mai mari rivalitati dintre brandurile de pe piata.

    • Fiind unele dintre cele mai cunoscute branduri de pe piata, ambele produse pot spune ca au niste reclame foarte reusite. Asta pentru ca isi permit si pentru ca brandul impune:)

  1. Pingback: Vinerea recomandam articole (9) « CEL MAI MINUNAT BLOG!

  2. Pingback: Interminabilul razboi COCA-COLA vs PEPSI! « CEL MAI MINUNAT BLOG!

  3. mie-mi place pepsi. cum comunica, ce comunica si pentru ca sunt f. versatili. coca-cola imi inspira mai mult traditionalism… nu stiu de ce. nu sunt inovativi. ah, iar la gust prefer… evident, pepsi! :))

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s