Acasă » cultura » Bine ati venit în România, dati-va ceasurile cu 50 de ani înapoi

Bine ati venit în România, dati-va ceasurile cu 50 de ani înapoi

Politica este precum o cladire care in functie de arhitectul si constructorul sau, poate deveni cea mai impozanta structura arhitecturala din zona sau cea mai kicioasa si prost-realizata cladire.

Am vrut sa scriu acest articol, abordand pentru prima data aceasta tema pe blogul meu pentru ca vad politica ca fiind un domeniu de interes major. Din pacate, desi imi doream foarte mult sa votez la alegerile locale, nu am reusit sa ajung la scoala unde eram repartizata pentru vot. Insa mi-am promis ca la alegerile parlamentare sa ma revansez.

Concluzia lucrurilor intamplate in ultimele zile am descris-o ca fiind reprezentata de aceasta fotografie:

Am gasit aceasta poza pe contul lui Radu Herjeu,  in ziua alegerilor, intens distribuita, mai ales de cei care tocmai venisera de la vot. In viata fiecare lucru se plateste. Deci, din moment ce tu  ceri Guvernului si Puterii diferite cerinte si nu ai mers mai vot, din start cererea ta nu se ia in considerare. Este o dovada de superficialitate dorinta ta daca nu te-ai implicat.

Am observat ca in iarna acestui an politica romaneasca a cunoscut o notorietate asemanatoarea celei din ’89. Pana in acel moment, acest domeniul era amplu dezbatut doar de cei cu varsta peste 50. Si asta pentru ca multe persoane cu studii superioare considera ca dezbaterile politice nu au nicio concluzie, iar din acest motiv este de preferabil sa nu fie initiate.

Sunt pasionata de politica, de dezbaterile pe aceasta tema insa anumite persoane implicate in acest sector imi displac. Consider ca o mare parte dintre  cei care se intiaza in acest domeniu, fac acest lucru cu intentia de a trata acesta meserie ca pe o slujba, fara pasiune si fara dedicare. De fapt multi nu stiu nici istoria politica a ultimilor ani, insa stiu ca aici este zona unde se pot procura sume mari de bani.

De fapt, ce mai inseamna politica in Romania? Din pacate, cuvintele care definesc politica in momentul actual in tara sunt saracie, revolta, furt si masuri de austeritate. In alte tari europene politica inseamna democratie. Un exemplu bun poate fi Angela Merkel,care desi este des acuzata si criticata de liderii politici si mass-media, mie imi inspira o persoana puternica si  sigura pe sine. O compar foarte des cu Margaret Thatcher, doamna de fier. In tara noastra lucrurile nu merg ok pentru ca inca nu am ajuns la nivelul de tara europeana democratica.  Nu am ajuns sa ne profesionalizam. Am citit o fraza zilele trecute  care suna in felul urmator “Bine ai venit in Romania, dati ceasul in urma cu 50 de ani”. Cifra de ani mi se pare putin exagerata, insa adevarul nu este. Cred ca vom ajunge o tara cu o economie prospera atunci cand vom invata sa trecem peste complexe, cand vom invata sa investim in ce avem si cand vom deveni mai patrioti. Si incep sa cred ca facem primii pasi inspre aceasta zona. Mi-a placut ca in  cadrul emisiunii Apropo TV Andi Moisescu a purtat un tricou cu inscriptia”Votul tau este mai valoros decat o injuratura”. Acesta este un exemplu ca din moment ce ne vom implica cu totii, este imposibil sa nu existe un rezultat putin mai pozitiv decat cel initial.

Un gând despre „Bine ati venit în România, dati-va ceasurile cu 50 de ani înapoi

Lasă un răspuns

