Acasă » cultura » Istoria se scrie acum

Istoria se scrie acum

Intrucat am fost obligata in clasa a 8-a sa aleg intre istoria Romaniei si geografia Romania si m-am indreptat catre a doua optiune,  am avut tendinta sa ma indepartez foarte mult de istorie. Pasionata de geografie, am evitat sa ma implic in trecutul lumii. Insa am admirat foarte mult persoanele pasionate de acest domeniu, le consideram si inca le consider inteligente. Am observat ca o mare parte dintre acestea sunt barbati, carora le place cultura generala, le plac razboaiele. In urma cu cativa ani versurile melodiei Bufallo Soldies, de Bob Marley, considerata de multi negrii imnul lor, m-a facut sa constientizez ca istoria tarii te reprezinta si te formeaza ca si om. Versurile interesante erau „If know your history, Then you would know where you coming from, Then you wouldn’t have to ask me, Who the ‘eck do I think I am”. Paradoxal, esenta acestor versuri care par banale este una reala. Si anume, ca istoria este parte din tine. De cativa ani sunt interesanta din ce in ce mai mult de cei care au pus bazele tarii, de personalitatiile predominante din Romania si de conducatorii nostri. Ador sa urmaresc un documentar pe orice tema de pe Discovery, istoria comunismului pe TVR si cu atat mai mult stirile despre Regele Mihai. Sunt deschisa pentru orice informatie care imi  completeaza cultura mea istorica.

Personalitatiile din istorie sunt cele care ne inspira, niste persoane puternice demne de a ne fi modele. Iar fotografiile care ilustreaza perioade anterioare sunt un tezar incomparabil. Istoria se reprezinta in principal prin oamenii de valoare din perioada respectiva, prin obiceiuri, prin realizari si prin cultura.

Prin sarbatorirea jubileului de diamant al reginei Elisabeta a II-a  realizez ca istoria se scrie in prezent. Ma simt mandra ca am trait evenimentele din 11 septembrie 2001, descoperirea si moartea  lui Osama Bin Laden,  serbarea jubileul de diamant al Reginei, accidentul nuclear de la Fukushima, criza financiara inceputa in 2008, etc.  Desi majoritatea sunt negative, am trait in perioada in care s-au scris, un lucru important. Astfel, le inteleg mai bine si am trait emotiile impreuna cu cei care au asistat la evenimente.

Un video care ilustreaza istoria ultimilor 100 de ani, prezentat in 10 minute  a strans 380.000 de vizualizari in doar o saptamana:

Un gând despre „Istoria se scrie acum

Lasă un răspuns

