Acasă » blogging » Facebook in 2013

Facebook in 2013

In 2012 utilizatorii Social Media au depasit 1 miliard in intreaga lume. Mai exact 1/7 din populatia lumii este conectata la retelele sociale, iar cel mai mare procent este al Facebook-ului. In acelasi timp 54% dintre utilizatori acceseaza platforma online prin intermediul smartphone-urilor.

Romania are in acest moment 5.679.800 de utilizatori iar rata de penetrare a populatiei este de 25,87%. Astfel tara noastra ocupa locul 31 in functie de numarul utilizatorilor din intreaga lume.

social

Marea majoritatea, mai exact 58%  a celor care si-au facut cont pe Facebook frecventeaza zilnic reteaua de socializare. Cu atat mai mult cu cat perioada medie pe care utilizatorii o petrec pe aceasta platforma lunar este de 6 ore si 35 de minute. Se stie ca poate provoca dependenta la fel de mult ca jocurile online.

Contrar asteptarilor, segmentul cu cea mai rapide creste este cel intre 45-55 de ani. Acest lucru denota ori implicarea persoanelor de varsta a II-a cu intentia de a interactiona, datorita curiozitatii sau pur si simplu ca metoda de divertisment.

Facebook-ului a aparut cu scopul de a fi utilizat de persoanele fizice, inițial ca o rețea universitară, extinsa  apoi la angajații unor companii ca Apple și Microsoft , verificarea apartenenței la universitate se făcea prin adresa de poștă electronică, email  a studentului iar  începând din septembrie 2006 rețeaua este deschisă tuturor. Urmatorul pas pe care l-a facut reteaua de socializare, a fost acela de a fi indispensabila. A creat o comunitate online, adunand personele care vizeaza utilizatorul si interesele sale.Pentru multi a devenit precum un drog, deoarece acolo este un fel de „centrul orasului” in varianta virtuala.

Cum era si normal, brandurile si-au facut aparitia pe aceasta platforma.  Anul 2012 a fost un an in care numarul paginilor a crescut vertiginos, s-au descoperit beneficiile retelei de sociale si in cazul companiilor. Putem sa o numim si publicitate gratuita, pentru ca de fapt  iti vinzi produsele, ideile prin intermediul textelor/ imaginilor de pe pagina de Facebook.In Romania brandurile cu cele mai multe like-uri pe Facebook in momentul actual sunt:

1. Lidl

2. Coca-Cola

3.Pepsi Romania

4. Extreme Silver Bijuterii

5.Proiectul Rosia Montana

Exista o singura problema  care se dezvolta cu rapiditate pe aceasta platforma online: se confunda sensul  termenului „socializare” iar utilizatorii ajung sa foloseasca aceasta platforma ca pe cea de HI5.  Facebook se transforma treptat intr-o platforma care ar trebui sa poarte denumirea Famebook.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s