Acasă » Uncategorized » Interviu cu Gabriela Lungu despre PR

Interviu cu Gabriela Lungu despre PR

Relatiile Publice devin un domeniu propriu, se individualizeaza si se separa de cliseica alaturare de „relatii cu publicul”. Bradurile care se respecta trebuie sa aiba ca reprezentant un relationist.

PR-istul este pentru mine mai mult decat un simplu angajat: este nucleul care stabilizeaza firma pe toata planurile, chiar daca doar prin intermediul comunicarii. El nu doar realizeaza o buna comunicare intre public si organizatie, ci sprijina din interior brandul, il sustine.

Avem relationisti buni in tara noastra, care au adus un suflu nou  si vigoare domeniului de Relatii Publice. Tineri, experimentati, unii au reusit sa se faca remarcati si pe piata internationala. Am asistat la o prezentare a Gabrielei Lungu,pentru ca despre ea voi vorbi in articolul de astazi, mi-a placut ce mi-a spus insa si modul in care mi-a transmis informatiile. Asa ca m-am hotarat sa ii iau un interviu care sa ajute relationistii sa devina profesionisti in domeniu. Numele ei spune destule insa pentru cei care nu sunt familiarizati cu actiunile ei, Gabriela  are o experiență de peste 15 ani în comunicare, si-a început cariera la Ogilvy, ca om de creație publicitară. Apoi s-a îndreptat spre PR și a ajuns, la 26 de ani, să conducă Ogilvy PR România. Dupa 4 ani la cârma agenției a luat drumul antreprenoriatului fondând The Practice. De putin timp ocupa funcția de Executive Vice President și Consumer Practice Leader pentru Europa, Africa și Orientul Mijlociu în cadrul rețelei  PR Weber Shandwick .


gabriela-lungu-the-practice1.   
Ce trebuie sa stii pentru a face PR de succes in online? Trebuie sa te concentrezi pe strategie sau pe metoda de comunicare?

G.L: Nu poti face PR de success doar cu strategie buna sau doar cu implementare perfecta. Trebuie sa le ai pe amandoua. Si-n plus si creativitate, chiar inovatie cateodata. Si chiar si-un strop de noroc.

 2.    In Romania este recunoscuta profesia de Social Media PR?

G.L: Asa cum e scrisa in intrebare nu – PR este un domeniu, nu un rol.

Dar este recunoscuta cea de consultant/ specialist in Social Media. Si da, de cele mai multe ori acest rol este perceput ca un rol ce tine de domeniul PR-ului.

 3.    Brandurile trebuie sa fie reprezentate de o persoana, in Social Media pentru a avea o comunicare eficienta. Sunteti de acord cu acest tip de marketing online?

 G.L: Nu cred ca este nevoie de o persoana. Dar cred ca este nevoie de o foarte puternica, definita, clara, diferita, spumoasa personalitate a brandului pentru ca acesta sa se faca remarcat si apreciat in social media.

 4.    Poti sa publici un articol pe bloguri daca nu platesti blogerii? Cum?

G.L: Nu poti sa publici articole pe bloguri, desigur. Blogurile nu sunt panouri de afisaj, sa poti posta ce vrei pe ele dupa cum ai chef.

Dar poti sa ii inciti pe bloggeri cu un subiect interesant si ei, convinsi de povestea ta, sa decida ca doresc sa scrie un articol...

5.    Ce sunt mai eficiente pentru o comunicare perfecta: platformele sociale sau forumurile?

G.L: Nu exista solutii miraculoase, bune pentru orice. Fiecare canal de comunicare isi are rolul sau si este potrivit pentru un anumit public, un anumit subiect etc.

 6.    Acum faci parte din a doua agentie de PR din lume, ca marime.  Care este diferenta intre a face PR in Romania si a face PR in afara tarii, ce ai constatat dupa primele zile la noul tau job?

G.L: Este mult prea devreme sa ma pronunt. Abia lucrez aici de 4 zile…🙂 Sunt foarte multe lucruri de absorbit, de inteles…Si abia dupa aceea voi putea face comparatii.

 7.    Din experienta ta de peste 15 ani, care sunt atuu-urile pe care ar trebui sa si le insuseasca un incepator in PR?

G.L: M-as concentra pe un lucru: daca un junior chiar vrea sa faca PR de calitate si de succes, ii recomand sa nu aleaga niciodata calea usoara – joburi de la 10 la 17, agentii fara ambitie, clienti care se multumesc cu putin… Ci calea cu provocari, pentru ca din ele inveti, ele te ajuta sa cresti si te calesc ca profesionist adevarat. Ii provoc pe tinerii ambitiosi sa faca ce-am facut eu – work hard & play hard. O viata frumoasa si o cariera de succes nu sunt concepte antagoniste.

 8.    Enumera te rog oamenii din Social Media cu care ai colaborat cel mai bine si spune despre fiecare cate un cuvant critic. 

G.L: Super specialistul in social media cu care am colaborat cel mai bine este fostul Head of Social Media Department al THE PRACTICE, Monica Jitariuc. Am colaborat atat de bine cu ea, incat la plecarea mea la Londra i-am lasat spre conducere compania – ea este azi, alaturi de Oana Bulexa, Managing Director THE PRACTICE. Nu am decat cuvinte de lauda despre amandoua.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s