Acasă » cultura » Conceptul traditional al familiei se degradeaza in S.U.A

Conceptul traditional al familiei se degradeaza in S.U.A

Cand am ocazia sa ascult stirile de pe Radio Guerrilla imi largesc orizonturile. Pentru ca reusesc sa sustraga din amalgamul informational exact notiunile care nu se dau pe alte posturi si care iti raman intiparite in memorie, adica sunt de impact si nu in modul negativ. La un moment-dat am auzit o stire care spunea ca numarul celor care locuiesc singuri a ajuns la o cifra exorbitant de mare. Sondajul era socant, insa din fericire era realizat in America. Lucrurile nu stau insa radical diferit in Romania, pentru ca noi avem obiceiul sa preluam tot ce se intampla peste Ocean. Situatia era prezentata astfel: numarul persoanelor de varsta a doua care locuiesc singure s-a dublat fata de 1990.

Aproape 2.5 milioane de bărbaţi şi femei cu vârsta cuprinsă între 45 şi 64 de ani au propriile lor locuinte si nu traiesc cu partener de viata sau cu un alt membru al familiei. Numarul persoanelor care locuiesc singure a crescut la 833,000 in ultimele doua decenii potrivit  Oficiului de Statistică Naţionala.

Ceea ce se intampla se contrazice cu afirmatia lui Octavian Paler:

535847_461819040553524_1922101343_n

Statisticile mi-au dat de gandit. M-am nascut in Romania asa ca incontestabil traditionalismul si-a pus amprenta asupra mentalitatii mele mai mult sau mai putin. Desi romanii nu recunosc, acest lucru este vizibil cu atat mai mult cu cat mediul te formeaza. Datele mi s-au parut fantastic de mari si mi-am dat seama ca istoria se va schimba. Ceea ce am invatat eu despre familie, unitate si conceptul intemeierii unei familii in viitor nu va mai fi valabil. Ma asteptam  familia traditionala va fi succesata de familia moderna, nu de cea ramificata.

Lasă un răspuns

