Acasă » blogging » Webstock vs. Woodstock

Webstock vs. Woodstock

Cea mai mare conferinta Social Media din Romania a fost vineri, Webstock, unde ai putut sa  iti sustragi informatii relevante pentru tine ca blogger.  Eram curioasa sa o ascult pe Cristina Bazavan, ii citeam blogul si imi doream sa ii vad prezentarea, sa o observ ca jurnalista. Am vazut astfel latura emotionala a unei jurnaliste, sau poate latura unei jurnaliste care scrie despre cultura. O propozitie care mi-a placut a fost: „sa invatam sa ne transformam dorintele in actiuni”. Nu e un citat original, insa trebuie sa ni se repete astfel de lucruri motivationale, pentru ca uitam ca realitatea nostra o construim prin gandurile noastre care devin actiuni.

IMG_20130927_132441

Serban Enache a fost una dintre  cele mai carismatice persoane ale evenimentului. El este fondatorul Dreamstime, site de fotografie care se afla in top 10 din lume ca trafic, intreaga poveste o poti citi aici.  A combinat prezenta placuta cu informatii necesare din online: „Facebook are un potential de crestere mare, insa cere o educatie a consumatorului. Sunt extrem de multe afaceri care au pagina de Facebook si folosesc imagini luate din alta parte, fara licenta. Un lucru foarte neplacut.”, etc.

Monica Jitariuc, Hed of Social Media @ The Practice a vorbit ca intotdeauna estetic, speech-ul s-a bazat pe 13 sfaturi despre blogging, printre care:

1. Sa ai o filosofie si niste principii, si un brand. Tu!

2. Sa stii ce vrei. Stabileste-ti clar obiectivele si KPI-s

3. Sa stii pentru cine scrii si sa nu uiti pentru cine scrii

4. Sa stii cu cine vorbesti si ce ai de vorbit(cine sunt interlocutorii tai, o agentie de publicitate, de media, etc) stabileste-ti tactici pentru fiecare din zonele acestea

5. build your credentials

6. Fa-ti prieteni si o comunitate. daca iti construiesti o comunitate in online in perioada de criza, intr-un coflict va fi un fel de paravan, iti vor lua partea. cultiva-ti comunitatea.

7. Lauda-te tu pe tine, etc.

Be nice to people on your way up because you meet them on your way down.

Ana Maria Baciu, Partner Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen, a avut prezentarea pe tema”Drepturile de autor in blogging si in online„. Din punctul meu de vedere a fost una din cele  mai bune prezentari din cadrul evenimentul. Asta pentru ca este o profesionista in ceea ce face si a reusit sa vina cu informatii noi, necunoscute in zona bloggingu-ului, insa de care aveam nevoie. A fost una de tip practic, cu notiuni fructificante. Ideile care mi-au atras atentia:

– dreptul de autor se naste ope legis din momentul crearii operei, acesta se naste si exista.

Durata protectiei dreptului de autor: pe durata vietii autorului si 70 de ani dupa moartea acestuia!

Protejare dreptului:

– actiune civica in incalcare drepturilor

– ordonanta presedintiala

– plangere penala

Proceduri de inregistrare cu rol probatoriu:

– inregistrare in RNO administrat de ORDA

– plicul cu idei OSIM

– plic autoadresat

– depunerea operei la un notar public

Pot sa copiez fapte sau idei? Da, in masura in care se preia doar ideea, nu si modul de exprimare. De multe ori s-a luat in discutie aceasta posibilitate, au existat diferite conflicte sau discutii, pornind de la scriitori, continuand cu ziaristii si finalizand cu bloggerii.

Din punctul meu de vedere etica bloggingului in  Romania este la inceput. Probabil deontologia nu stie cum sa se desfasoare pentru ca nu isi cunoaste teritoriul . Insa daca bloggeri nu vor da dovada de profesionism si nu se vor respecta intre ei nu vor fi priviti cu seriozitate pe piata.  Este nevoie de mai mult profesionalism, mai putina rautate si mai mult altruism.

Relaxing time:

IMG_20130927_144955

Raluca Duta, community manager la Golin Harris a fost pentru mine surpriza placuta la Webstock. Este atat de tanara si mi-a oferit informatii care ii depasesc varsta.  Am aflat ce inseamna real time marketing in practica, si de ce ii este din ce in ce mai greu unui brand sa fie relevant pe o piata atat de mare.

1/2 dintre useri asteapta sa i se raspunda in maxim 120 de minute in Social Media. 

Am descoperit astfel de o campanie a celor de la Ikea denumita 365, „every day different” care isi propune sa demonstreze ca IKEA este mai mult decat un magazin, si ca produsele lor pot spune in fiecare zi ceva nou, avand atata de oferit print-o reclame pe zi, constant. Ideea campaniei este fascinanta, cred ca a fost realizata de niste persoane pasionate intr-adevar de Ikea, si va las sa descoperiti intreaga poveste aici:

Un gând despre „Webstock vs. Woodstock

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s